15 تکنیک برای فتوژنیک و خوش عکس شدن در عکاسی ها

در زیر 15 نکته برای فتوژنیک و خوش عکس شدن در عکاسی را مطالعه خواهید نمود، نکاتی که در صورت رعایت کردن آنها می توانید حتی از افراد فتوژنیک بهتر به نظر برسید و اینستاگرام و شبکه های اجتماعی خود را پر از عکسهای خوب و زیبا از خود نمایید. بسیاری از این نکات همچنین می توانند در عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی از محصولات و اشیاء نیز به کار گرفته شوند.

  1. اگر در بیشتر مواقع چشم های شما در عکس ها بسته است، دقیقا قبل از عکاسی چشم هایتان را به آرامی باز و بسته کنید. این کار کمک بسیار زیادی در خوش عکس شدن و فتوژنیک شدن شما در عکسها خواهد داشت و با این ترفند لازم نیست از این به بعد نگران این مشکل باشید.
  2.  برای پنهان کردن چین های زیر چانه (غبغب)، گردن خود را کمی به جلو تر از بدنتان بیاورید یعنی صورت شما بسیار کم به جلو متمایل شود، به خاطر داشته باشید که این کار را کاملا نامحسوس و با ظرافت انجام دهید، در ضمن چانه خود را کمی هم به پایین خم کنید باز هم سعی کنید در انجام این کار اغراق نکنید. این کار تاثیر بسیار زیادی در فتوژنیک بودن و خوش عکس شدن شما دارد.
  3. از هارمونی و توازن آرایش خود نسبت به پوستتان اطمینان حاصل کنید، فیونا استایلز، آرایشگر و استایلر صورت هیل بری، جسیکا جاستین و الیزابت بنکز در فرش قرمز می گوید: زمانی که آرایش شما نسبت به رنگ پوستتان روشن تر باشد در هنگام عکاسی و فلاش عکاسی بسیار بیش از حد دیده می شود، پس لایه نازکی از همان رنگ را به گردن و سینه خود نیز اضافه کنید تا تضاد غیر قابل قبولی و بی نظمی در عکس نمایان نشود، این مورد در بر عکس آن نیز صادق می باشد و هردوی آنها به فتوژنیک بودن شما آسیب خواهند زد
  4.  به عکسهایی که از خودتان گرفته اید و دوستشان دارید توجه کنید! صورت و اندام شما از کدام زاویه بهتر دیده می شود و خوش عکس می شوید؟ کدام لبخند شما دلنشین تر است؟ و سعی کنید مجددا همان عکس را با همان شرایط تکرار کنید همچنین از تکنیک قدیمی و کاربردی چسباندن زبان به سق دهان در هنگام خندیدن استفاده کنید تا دهانتان در هنگام خنده بیش از حد باز نشود تا در عکس بهتر دیده شوید، پیدا کردن بهترین استایل و زاویه یکی از رموز فتوژنیک بودن و خوش عکس شدن است.

    چگونه در عکاسی فتوژنیک و خوش عکس باشیم
    چگونه در عکاسی فتوژنیک و خوش عکس باشیم
  5. مطمئن شوید که موهایتان از درخشش کافی برخوردارند. در این زمینه می توانید از توصیه سرگ نورمانت آرایشگر موی جولیا بابرت، ریز ویتراسپون، جولیان مور و سارا جسیکا پارکر استفاده کنید، زدن اسپری های مو بهترین راه برای درخشان کردن موها در لحظه آخر است.
  6.  قبل از گرفتن عکس برای چند ثانیه مستقیم به نور نگاه کنید، این کار مردمک چشمتان را کوچک می کند و از قرمز شدن چشمها در هنگام عکاسی جلوگیری می کند.
  7. اگر رنگ چهره و پوست شما سفید است، در عکاسی سفید تر نشان داده خواهید شد، به منظور اجتناب از این سفیدی میتوانید از کمس آرایش و یا روش قدیمی، فشار دادن گونه ها استفاده کنید تا کمی قرمز شوند و صورتتان تخت و سفید به نظر نرسد، تلطیف و متوازن نمودن رنگ سفید پوست به غیر از مواقع خاص به فتوژنیک و خوش عکس شدن آسیب خواهد رساند.
  8. در صورت امکان از اشک مصنوعی جهت درخشان تر کردن و درشت تر نمودن چشمها استفاده کنید. این مورد برای بعضی از صورتها بسیار مفید می باشد.
  9. به جای مستقیم نگاه کردن به دوربین کمی صورت خود را به طرفین کج کنید البته تا جایی که هر دو چشم در تصویر به خوبی و کامل دیده شوند. اینکار باعث سه بعدی شدن و حجم دار شدن صورت می گردد.
  10. ژست های سلبریتی ها و افراد معروف رو بگیرید: دست ها را در جیب هایتان بگذارید، بدن خود را کمی به چپ یا راست متمایل کنید و صورتتان را به سمت دوربین بچرخانید، این تکنیک سالهاست که توسط افراد معروف در هنگام عکاسی انجام می شود و استایل شما در عکسها را متحول خواهد نمود. افراد معروف و فتوژنیک و خوش عکس از اعتماد به نفس بالایی برخورداند و این موضوع در کیفیت نهایی عکاسی کاملا تاثیر گذار می باشد.
  11. اجتناب از ناحیه های درخشان ناخواسته هنگام عکاسی، درخشش نرم و ملایم بسیار زیبا خواهد بود اما درخششی که مسبب آن خیسی عرق یا پوست روغنی باشد واقعا به زیبایی نهایی تصویرتان لطمه خواهد زد، برای از بین بردن این نقاط درخشان می توانید از پودرهای آرایشی به میزان کم بر روی آن نقاط استفاده کنید.
  12. ایستادن مقابل دیوار سفید، صورت شما را سفیدتر و پر نور تر نشان می دهد، پس زمینه سفید کمک می کند تا وایت بالانس و (تشخیص رنگ) خودکار دوربین بهتر عمل کرده و عکاسی حرفه ای تر و سوژه فتوژنیک و خوش عکس ثبت می گردد.
  13. سعی کنید تا حد امکان در هنگام عکاسی ارتفاع دوربین در راستای میانی بدن باشد، از کسی که در حال عکاسی از شماست بخواهید کمی زانوهای خود را خم نموده و نیمه نشسته از شما عکاسی کند و دوربین پایین تر از سر و کمر شما باشد. اینکار برای کسی که در حال عکاسی از شماست کمی سخت خواهد بود ولی اطمینان داشته باشید که عکس فوق العاده خواهد شد.
  14. نگه داشتن چیزی در دستان، یک ماگ، عینک، گل یا اشیائی که آرامش بخش هستند و نمایانگر روحیات و عواطف سوژه هستند.
  15. این مورد آخرین مورد و یکی از مهمترین موارد فتوژنیک شدن و خوش عکس بودن است، سعی کنید در عکس های بیشتری حضور داشته باشید، افرادی که تصور میکنند که فتوژنیک نیستند و یا در هنگام عکاسی خوب به نظر نمی رسند، سعی می کنند در عکاسی های دوستان و خانواده حضور نداشته باشند، و این در حالی است که تنها تعداد ناچیزی از عکس هایی که از هر فردی گرفته می شوند زیبا و کامل هستند، پس افرادی که در عکس های کمتری حضور دارند شانس اینکه عکاسی خوبی از آنها صورت گیرد را از بین می برند.

چرا در عکس ها یک چشم کوچتر یا بسته تر از دیگری به نظر می آید؟

برای کم کردن این مشکل در عکس ها، می توانید روش های زیر را امتحان کنید:

  • زاویه عکسبرداری: تغییر زاویه دوربین و مستقیم نبودن دوربین می‌تواند مشکل کوچکتر دیده شدن یک چشم در عکسها تا حد خوبی پنهان نماید.
  • نورپردازی: با یک موبایل یا چراغ دیگر نور را به صورت متوازن به هر دو چشم بتابانید بعضی اوقات مشکل کوچک یا کمی بسته دیده شدن یکی از چشمها مرتبط با مشکلات نورپردازی و زاویه نورپردازی است.
  • آرایش: معجزه خط چشم و استفاده از آرایش اصولی، می تواند به شما کمک کند تا حدی اندازه چشم ها را با یکدیگر هم اندازه نماید. مثلاً، می توانید از مداد چشم یا سایه چشم استفاده کنید تا چشم کوچک شما بزرگتر به نظر برسد.
  • تقویت عضلات چشم: یکی از دلایل شایع کوچکتر دیده شدن یک چشم در عکسها، شل شدن عضلات پلک است، شما با تمرینات و تقویت عضلات قبل از عکاسی این مشکل را بصورت موقت و با تداوم بصورت دائم حل نمایید:
    1. شستشوی دست و صورت برای جلوگیری از صدمه به چشم
    2. منقبض کردن و بستن همراه با فشار چشم ها برای 10 ثانیه و تکرار این روش
    3. ماساژ آرام پلکها
    4. انتهای کف دست خود را بر روی ابروها قرار دهید و ابروها را به سمت بالا فشار دهید تا پلک بالاییتان کشیده شود در همین حال سعی کنید چشمانتان را باز و بسته کنید، برای تاثیر مشاهده نتیجه بهتر در هنگام انجام این تمرین باید بستن چشمها کمی انرژی بر و سخت باشد
    5. با کف دست انتهای هر دو چشم را به خارج صورت بکشید تا هر دو چشم باریک شوند حال مجدد سعی کنید چشمانتان را به آرامی باز و به آرامی ببندید
  • عکسبرداری با چشم های باز: سعی کنید در هنگام عکسبرداری چشم های خود را به طور کامل باز کنید. این کار می تواند کمک کند تا تفاوت های جزئی در اندازه چشم ها کمتر قابل توجه باشد.
  • جراحی و یا استفاده از روشهای درمانی فیزیکی: پیش از صحبت در مورد جراحی و یا روشهای جدید دیگر، همه باید بدانیم که این مشکل تنها برای شما نیست کوچکتر بودن چشم یکی از متداول ترین عارضه ها بین افراد است، و کاملا طبیعی است و با ورزش و تمریانات مداوم به راحتی قابل حل می باشند ولی اگر این موضوع باعث کاهش اعتماد به نفس شما می شود حتما قبل از توجه به توصیه های غیر تخصصی با یک متخصص و پزشک جراح زیبایی مشورت کنید.

در انتها باید بگوییم که زیبایی واقعی و تاثیرگذار در عشق و ذات انسانها نهفته است و مشکلات بسیار کوچک مانند کوچکتر بودن یک چشم یا مشکلات دیگر چهره تاثیر بسیار بسیار ناچیز و سطحی در مقایسه با خصوصیات باطنی دارند، وقتی به عکسهای گذشته با دوستان و خانواده که سالها پیش ثبت شده‌اند نگاهی می‌اندازیم، جادوی عشق در عکس‌ها آنها را ماندگار میکند نه عیب کوچکی که هرگز به آن دقت نخواهیم کرد.

منبع: چگونه فتوژنیک باشیم

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی استودیو ادد

اگر مفید بود برای دوستانتان نیز ارسال کنید

در تلگرام به اشتراک بگذارید
در لینکد این به اشتراک بگذارید
در توئیتر به اشتراک بگذارید
در فیسبوک به اشتراک بگذارید

نظر خود را در مورد مقاله بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباطی نزدیک تر از طریق شبکه های اجتماعی ادد استودیو